Креативне мислення

 

Креативність зараз настільки ж важлива в освіті, як і грамотність. Ми повинні ставитися до неї з таким же статусом.       — Сер Кен Робінсон

За даними Всесвітнього економічного форуму, до 2020 року креативність стала однією з трьох найважливіших навичок, які роботодавці цінують у своїх працівниках, поряд із критичним мисленням та комплексним вирішенням проблем.
Згідно з дослідженням від Adobe, що провели серед 1000 навчальних закладів - 96% погоджуються з тим, що креативність - цінна навичка для суспільства. А 78% стверджують, що креативність є важливою у їхній кар'єрі
Всім відомо, что лідери - це креативні люди. А давайте спробуємо перевірити себе за допомогою цього метода.

ТЕСТ  ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ П. ТОРРЕНСА.

Даний тест вперше запропонований американським психологом  П. Торренсом в  1962 р. Тест призначений для діагностики креативності.

В основі цього методу лежить здатність до дивергентного мислення (Д. Гілфорд), до перетворень і створення асоціацій, здатність породжувати нові ідеї та розробляти їх.

 ІНСТРУКЦІЯ.

Підготовка до тестування

Перед пред’явленням тесту необхідно враховувати наступні аспекти роботи.

1. Тести не допускають ніяких змін і доповнень. Не слід також збільшувати час виконання тесту, так як нормативні дані, відповідають зазначеному ліміту часу.

2. Під час тестування необхідно створити сприятливу емоційну атмосферу.

3. Час виконання фігурної форми тесту – 30 хвилин. 

5. Необхідно уникати прикладів і ілюстрацій можливих відповідей-зразків. 

Завдання № 1  Намалюй картинку.



Інструкція. Ви отримали фігуру з кольорового паперу і клей. Придумайте будь-яку картину, частиною якої була б ця фігура. Це може бути будь-який предмет, явище або розповідь. За допомогою клею помістіть цю фігуру на чистому аркуші в будь-якому місці. А потім домалюйте її олівцями, щоб вийшла задумана вами картина.

Спробуйте придумати таку картину, яку ніхто б не зміг придумати. Доповнюйте свій малюнок новими деталями та ідеями, щоб зробити з нього якомога більш цікаву і захоплюючу історію. 

Завдання № 2 Закінчи малюнок.

Тестовий матеріал:

а) простий олівець;

б) тестовий бланк, що складається з десяти квадратів, в яких зображені графічні контури різної форми.

Інструкція. На цих аркушах намальовані незакінчені фігурки. Якщо додати до них лінії, вийдуть цікаві предмети або сюжетні картинки. Спробуйте придумати такі картинки або історію, які ніхто більше придумати не зможе. Зробіть її повною та цікавою, додавайте до неї нові ідеї. Придумайте цікаву назву для кожної картинки і напишіть її внизу цієї картинки. Продовжуйте працювати так, як вам більше подобається, як вам зручніше». Після закінчення десяти хвилин вимкніть  зупиніть свою роботу.

Завдання № 3 Лінії.

Інструкція. Побудуйте якомога більше предметів або сюжетних картинок з кожної пари ліній. Ці лінії повинні становити основну частину вашої картини. Олівцем додайте лінії до кожної пари, щоб картина була закінчена. Можна малювати між лініями, над лініями, навколо ліній – де завгодно. Складіть якомога більше предметів або картинок. Спробуйте зробити їх якомога більш цікавими. Підпишіть кожну картинку, придумавши назву.

2

Після закінчення десяти хвилин виконання завдання припиняється. 

Обробка даних

Оцінка виконання завдання субтесту №1 «Намалюй картинку

Оцінюється показник, що відображає здатність до породження великої кількості ідей (асоціацій, образів). Вимірюється числом результатів.

Оцінка виконання завдання 2 «Закінчи малюнок»

Швидкість. Цей показник визначається підрахунком числа завершених фігур. Максимальний бал дорівнює 10.

Оцінка виконання завдання по субтесту 3 «Лінія»
Проводиться аналогічно першим двом технологіям.

Додаткові преміальні бали за оригінальність ідеї. 
Такі бали даються:
1. За нестандартність мислення і відхилення від загальноприйнятого, яке проявляється в об’єднанні кількох вихідних повторюваних фігур (пар паралельних ліній) в єдиний малюнок. П. Торренс відносить це до проявів високого рівня творчих здібностей. Такі діти бачать можливості там, де вони приховані від інших.

У зв’язку з цим необхідно присуджувати додаткові бали за об’єднання в блоки вихідних фігур: об’єднання двох пар ліній – 2 бали; трьох – п’яти пар – 5 балів, шести – десяти пар – 10 балів, одинадцяти – п’ятнадцяти пар – 15 балів, більше п’ятнадцяти пар – 20 балів.

Ці преміальні бали додаються до загальної суми балів за оригінальність по всьому третьому завданню.

Приклади





Комментариев нет:

Отправить комментарий

       Клуб активної шкільної молоді – це новий формат навчання для учнів загальноосвітніх шкіл.  Завдання Клубу –  об’єднати молоди...